Volg ons op

Wie is Makelaarsland?

Makelaarsland is in 2005 bedacht en opgericht door Jeroen Stoop. Waar reguliere makelaars een percentage van de verkoopprijs berekenen, betalen verkopers bij Makelaarsland een helder en vast laag tarief. Ongeacht de waarde van de woning en ongeacht waar de woning staat. Deze transparante tariefstelling bleek een gouden greep te zijn en de makelaarswereld schudde op zijn grondvesten.

De sleutel van dit succes: Verkopen doen we samen. Makelaarsland betrekt haar klanten actief bij het verkoopproces. Zo verzorgen zij zelf de bezichtigingen en de presentatie van hun woning voor op Funda. Dit zorgt voor aanzienlijk minder werk voor Makelaarsland en dus minder kosten voor de klant.

Bouw je mee aan ons merk?

Als je bij Makelaarsland komt werken, dan bouw je aan een merk met een duidelijke missie: makelaarsdiensten beter, bijzonder en betaalbaar maken. Dat is onze manier om jaarlijks duizenden klanten te helpen bij de verkoop van hun huis. En wij willen nog veel meer mensen helpen. Groeien dus. Dat begint met wervende campagnes, goede mond-tot-mondreclame, efficiënte communicatie en slimme ICT-oplossingen. Hiervoor zoeken wij een nieuwe collega. Een ervaren en vindingrijke marketeer, die het maximale uit traffic campagnes weet te halen, de conversie tot onevenaarbare hoogte brengt en alles onderbouwt met sterke analyses.

Wat maakt ons blij?

Jouw succesverhaal, zeker als je al eerder een belangrijke bijdrage hebt geleverd aan snelgroeiende merken. Je geniet ervan om de salesfunnel te analyseren en nieuwe kansen aan te pakken. Je bent praktisch ingesteld en ziet het helemaal zitten om met slimme targeting, pakkende uitingen en A/B tests nóg meer mensen te overtuigen om voor onze moderne aanpak te kiezen. We willen dat je oprecht gelooft in de kracht van ons merk en onze ambities. En zeker niet onbelangrijk: je passie voor online marketing en de woningmarkt zorgen ervoor dat jij trends, ontwikkelingen en kansen in de markt signaleert.

Hoe ziet jouw dag eruit?

Enthousiast en gretig begin je dagelijks aan je werkzaamheden. Met een goede kop koffie starten we op maandagochtend de scrum. We nemen met het team de spoedklussen en werkzaamheden (vorderingen) voor de volgende sprint door. Vervolgens gaan we aan de slag om de gestelde doelen te behalen.

Jouw kernactiviteiten bestaan uit online leadgeneratie en campagne-optimalisatie via bijvoorbeeld Facebook, Funda en Google ads. Verder zorg je voor een continue groei in conversie en reductie van telefoonverkeer door A/B testen.

Met je creatieve brein denk je mee over de beste media-mix en bedenk je (samen met het team) commerciële uitingen voor de website en advertenties. Je onderbouwt beslissingen met heldere analyses, duikt in de doelgroep- en klantbehoeften en je doet concurrentieonderzoek. Je hebt onze merkstrategie top of mind en denkt altijd na over hoe we onze klantbeleving nóg beter en bijzonderder kunnen maken.

Met wie doe je dit samen?

Je werkt op een buitengewoon effectieve en slagvaardige marketingafdeling samen met een hecht team van 4 collega’s. Binnen het team heeft iedereen een eigen specialisme, maar onderling wordt intensief gebrainstormd en samengewerkt.

Verder zijn natuurlijk ook de collega’s van andere afdelingen nauw betrokken. Zo kan het kloppende hart van de organisatie (salesmedewerkers, makelaars en vastgoedadviseurs) je helpen met klantervaringen en werk je binnen projecten nauw samen met onze IT collega’s. Naast je interne collega’s werk je samen met ons online marketingbureau, welke de SEA en GDM campagnes managet en sparringpartner is voor Analytics en SEO.

Functie-eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde Hbo-opleiding
  • Je hebt ruime aantoonbare kennis en ervaring in online marketing en sales
  • Je bent analytisch sterk en Google Analytics, klant/doelgroep/concurrentie-onderzoeken en A/B testing tools zijn jou eigen
  • Je kent de online advertising- en targeting mogelijkheden van o.a. facebook, Google Adwords en display
  • Je hebt ervaring met SEO-strategieën
  • Je bent daadkrachtig, gemotiveerd, resultaatgericht en accuraat

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende en zelfstandige baan in een professionele omgeving, werken met de nieuwste technologieën en streven een hoge klanttevredenheid na. We groeien enorm en juist vanaf de marketingafdeling kun je hier een significante bijdrage aan leveren. Er is een open cultuur en een collegiale sfeer met veel (sportieve) evenementen. Wij betalen een goed salaris, reiskosten en we hebben een pensioenregeling.

Solliciteer en bouw mee!

Jacqueline Adrichem is onze talentscout. Zij doet de werving en eerste selectie. Je kunt haar bereiken via solliciteren@makelaarsland.nl of via 06 23 84 00 62. Wil je direct solliciteren, stuur dan jouw ongetwijfeld ijzersterke motivatie en CV naar Jacqueline.